Döme autót vesz: Déja Vu

Ha esetleg van olyan megveszekedett már a az országban, aki rendszeresen követi az írásainkat, észrevehette, hogy a „Save the RS” cikkek sosem jöttek. Ennek sok oka volt, de meg kell nyugtassak mindenkit: az RS elég rendesen „megsave-lődött”, sajnos a pénztárcámat nem kímélve. Elérte azt a ráköltött pénzmennyiséget, amikor is elkezdtem sajnálni, félteni. És elkezdett ébredezni bennem valami, hogy kéne helyette valami olcsóbb, egyszerűbb munkába járós autó. Hogy őszinte legyek, maga a Fabia típus sem nyűgözött le. Egyik nap lefotóztam és meghirdettem, majd egy jókora bukóval eladtam. Majd jött az autó keresés..

 

December közepén vitték el a Fabiát, és mivel abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy tudtam otthonról más autót kölcsönözni munkába járáshoz, így elhatároztam, hogy 2019-ben már nem veszek autót. Az interneten való nézelődés, utána olvasás persze ment.

Mindenképp 1.9 tdi-t szerettem volna, lehetőleg adagolósat. De néztem 2.5 soröt tdi-vel szerelt autókat is, és a végén már szinte mindent, ami dízel, klímás és viszonylag olcsó.

Volt egy nagy kiszemelt, Toledo 1L Magnus plus 1998-ból, 110 lovas AFN tdi, tempomat, félbőr sportbelső, régóta egy tulaj, és nagyon kedvező ár.m1fyhc2bfkqn_800.jpg

Szintén az autó mellett szólt, hogy ez egy VW A2 platfromra épült autó (Golf 2), de például 5x100-as futómű, akkoriban nagy tárcsa fékek elől-hátul. Egy Giugiaro forma, VW technikával. Elég jó kombó nem?! De aztán megtekintésnél kiderült, hogy vannak bajai, illetve próbakör alatt nem éreztem azt, hogy ez az én autóm.

Szintén nagyon bíztam egy S202 Mercedesben, 2.2 CDI gyári sport és automata. Természetesen kasznival voltak gondok, azonban és az egy-két beltéri 1 din helyére a gyári viszonylag ritka karbon mintás középkonzol szétvágásával befaragott 2dines fejegységen kívül nagyon egyben volt. Váltó vajpuha, motor erős, tempomat, ülésfűtés, klíma (elvileg) működik. Iszonyatosan jó karaktere volt ennek az autónak ezzel az 5 fokozatú automatával. Talán ezt bántam a legjobban, de sajnos sajátbőrön tudom, hogy a lakatolás mennyibe tud kerülni, és mennyi ideig tarthat.mercedes-benz-c-klasse-t-modell--s202--1689_11.jpg

 

Előző két autóval egy napon megnéztem egy mk2 V70 Volvot, a gyártás elejéről, még a VW származák d5252t 2.5 tdi-motorral.volvov70_750_500_70.jpg

Nagy lyukra futás volt, de számítani lehetett rá, mivel a kínálat legalja volt. Nem volt nívópálca az autóban, igen magas volt a kartergáz, szinte nem volt ép elem rajta, volt, vagy voltak (már nem emlékszem) ablakok, amik nem működtek, és hát a beltér az olyan Volvosan csúnyán volt megöregedve. Egy jó pont volt benne, hogy közel volt.

 

Az előző túrára egy-vagy két héttel jött a következő, minek első állomása egy 1M Toledo volt. 90 lovas, már alu szelepfedeles 1.9 tdi. Egy kereskedő hozta ki egy megbeszélt helyre. A kasznival voltak sajnos bajok, kuka téli gumik, és egy ilyen autót természetesen nem a jó motorja fog eladni, mert egy 1.9 tdi-nél ezen nem lepődünk meg. Így jött az utolsó kiszemelt, egy 1997-es B5 A4 Avant.48654_source.jpg

Ezt az autót tartalékba tettem el, hogy ha nem lesz jó a Toledo, akkor nézzük meg. Nem is beszéltem előzőleg az eladóval, és mivel a hirdetésben két kép szerepelt, és a rendszám is ki volt takarva, így lekérdezni se kérdeztem le. A hirdetés a két viszonylag rossz kép mivoltából kísértetiesen hasonlított egy előző autóm hirdetésére, aminek olyan jó képei voltak, hogy a helyszínen derült ki, hogy zöld az autó, egész addig azt hittem, fekete. Történetesen az is B5 A4 Avant volt, amit azóta bánok, hogy eladtam. Nade, vissza a sztorihoz. Hívtam az eladót, telefonban már nagyon szimpatikus volt, mondtam is neki, hogy mennénk, ha lehet, és hoznánk is, ha jó az autó. Rendben menjünk. Mentünk (láttunk, hoztunk). Élőben is minden hasonlított az előző autóhoz, mondjuk ez már a képeken is látszott, hogy kék, de a rendes ház, rendes tulaj, és egy rendszeresen karbantartott jó állapotú autó, stimmeltek. Próbakörön azt éreztem, hogy otthon vagyok. Picit alkudtam, és hoztuk is. A konkrét autó egy 1997-es AFN 1.9 tdi Manual 5 fokozatú A4 Avant. Viszonylag fapados. Elől elektromos az ablak, és klímás. 82632592_2287480398214310_3994242018170634240_n.jpg

Azóta az autó teljesen hozza az elvárásokat: unalmasan gondtalanul telnek a napjaink. Na jó nem hazudok már kellett bilincset cserélnem egy szervócsövön, de erről bővebben a következő posztban.