Audi szervíz

Legutóbb ott hagytam abba, hogy megvettem az A4-et. Most leírnám mik történtek azóta.

 

Vétel után természetesen el lett végezve a „kötelező” szerviz. Vezérlés, olajcsere, szűrők cseréje. Ehhez a típushoz hál'isten egész jó áron vannak a jó minőségű utángyártott alkatrészek, így nem egy érvágás egy ilyen szerviz elvégzése. Ezeken kívül cserélve lettek még a hosszbordás szíjak és a termosztát, házastól.
97550683_552643138777698_4230388880701915136_n.jpg

Volt egy ismert hibája az autónak, fogyott a kormányszervo-folyadék. A kormányműtől közvetlen a tartályba visszafolyó ág csöve volt gyanús, mert azon látszott a szivárgás. Az én autómban nincs szervofolyadék-hűtő, így ez a cső sajnos nem kapható már gyáriban sem, csak a hűtővel szerelt példányoké, ami természetesen ebbe nem jó, mivel az a tartály előtt e hűtőre csatlakozik. Bontottat nem akartam feltenni, mert lutri, így maradt a gyártatás. Kénytelen voltam venni egy bontottat, hogy tudjak vinni mintát a hidraulikásnak, mert az autóban lévőt nem akartam levenni, hogy álljon az autó. A szivárgás olyan minimális volt, hogy nyugodtan lehetett így is használni. Több ajánlatot is kaptam bontott csövekre, közösségi oldalon lévő márkacsoportokban. Végül egy győri mellett döntöttem, no nem azért mert ez volt a legközelebb, viszont kis kitérővel útba esett egy szett 16-os gyári alufelni, nagyon jó áron. Hasznosat a hasznossal, vagy mi...
91886641_853616345102036_5409014042293436416_n.jpg

Kommersz 5 ágú gyári felni, talán az egyik legszebb gyári, Audi felni B5 A4-re, ha az S4 Avus-felnijét nem nézzük. Na, de vissza a szervocsőhöz. A srác adta vele a tartályt is, ami kellemes meglepetés volt. Miután hazaértünk, gyári roppantós bilincseket leszedtem, és alaposan eltakarítottam a tartályt és a csövet is. Másnap a csövet elvittem a hidraulikáshoz, aki egy nap alatt le is gyártotta nekem, nagyon jó minőségben. Ki lett cserélve a cső és a tartály is, majd rá pár napra autó alatt, a szervoszivattyú környékén kis folt, hurrá! Az tartályból előre, szivattyúra menő cső, értelemszerűen a tartálycserénél meg volt mozgatva, viszont a szivattyúról nem lett levéve, és az ottani csatlakozásnál lévő, feltehetőleg még gyári roppantós bilincs ezt a mozgatást már nem kedvelte. El tudtam forgatni a csövet ezen a csatlakozáson. Így nagy szenvedés árán (szűk a hely itt, sötét volt, és nem volt megfelelő szerszámom) leimádkoztam a gyári bilincset, és kapott egy szép, új szorítóbilincset. Azóta is hibátlan.
92866320_2547258258820213_4763671076943167488_n.jpg

Egy másik hibát is elkezdett produkálni használat közben az autó. Néha elkezdett villogni a fék-hibajelző lámpa, gondoltam kevés a folyadék, majd ráöntök. Aztán amikor megnéztem a fékfolyadék tartályát, konstatáltam, hogy itt bizony valami folyik. Szerelő megnyugtatott, hogy nem valószínű, hogy a munkahenger rossz, mert nem így folyna. A tartály és a munkahenger közt látszott a szivárgás kiinduló pontja, és ha mozgattuk a tartályt, akkor ki is buggyant ott. Első körben tettünk bele két gyári tömítést a tartály és a munkahenger közé, illetve a tartály meg lett óvatosan fújva kompresszorral, de nem tűnt lyukasnak, minden szuper, mehet össze. Egy-két héttel később ismét elkezdett villogni a lámpa, folyadék szint megint alacsony, ugyanott folyás, juhé! Az előzőhöz nem tettem hozzá, hogy egy utángyárott tartály volt az autóban, és a szerelő szólt is, hogy ezekkel azért szokott baj lenni, az illesztéseknél nem mindig illeszkednek, tömítenek úgy mint egy gyári. Meg is rendeltem a gyári tartályt, hát látszott a különbség :). Be lett építve, és láss csodát azóta hibátlan.

 

Nos ezek a kis kalandok voltak az autóval a vétel óta, illetve kapott még négy új gumit a győri kiruccanás során vett felnikre. Hozza az elvártakat, nem kér sokat (reméljük így is marad). Egy tökéletes, ingerszegény utazó autó.

Címkék: audi, tdi, audi a4, a4 b5, b5 a4